Relaxáció

A lazítás, meditáció vagy relaxáció szinonímák. Egy testileg ellazult, lelkileg nyugodt állapotot jelölnek, amely során éber figyelemmel érzékeljük önmagunkat, gondolatainkat és a külvilágot. A relaxáció nem holmi hókuszpókusz. Az önfejlesztés, egészségmegőrzés, stresszkezelés bevett és bárki által elsajátítható, egyszerű gyakorlata. A relaxációt rendszeres gyakorlók nyugodtabbak, éberebbek és kreatívabbak.

Mi a relaxáció és miért érdemes megtanulni az agykontrollhoz?

A relaxáció a testi és lelki ellazultság állapotát jelöli. Szendergéshez közeli élmény, amiben alvás és ébrenlét határán pihenünk. A magyarok delelnek, az olaszok sziesztáznak, az agykontrollos lazít. Relaxáció közben az agy alfa agyhullámokat termelő ‘szuper’ üzemmódba kapcsol. Vagyis minimum 10-szer gyorsabban tanul, mint éberen. Sőt, a jobb és a bal agyfélteke együttműködése és ezáltal a gondolkodás minősége (kognitív teljesítményünk) is javul. A lazítás során a test öngyógyító mechanizmusai beindulnak. Egyszóval számos haszna van a relaxáció gyakorlásának. Az agykontrolltanfolyam első napján alapos ismertetést követően tanulunk meg relaxálni.

Hogyan relaxáljak?

Teremts nyugodt körülményeket. Ülj le egyenes háttal, vagy feküdj le. Hunyd be a szemed és pár percig figyelj légzésedre. Egyenletesen lélegezz be és ki. Számolj vissza 10-től 1-ig és képzeld magad egy számodra megnyugtató helyre. Pár percig élvezd a pihenést. Amikor úgy érzed, hogy elegendő volt a pihenés, feszítsd meg izmaidat és számolj 1-től 5-ig. Nyisd ki a szemed. Lazítás után érdemes nyújtózni egyet.

Gyakorlásnak, kezdőknek ilyen egyszerű gyakorlatot javaslunk. Tanfolyamainkon egy módszertanilag remekül felépített, 20 részes lazító gyakorlatsorozaton vehetsz részt.

10 hasznos gyakorlati tipp a relaxációhoz

  1. A gyakorlat előtt halkítsd le a telefonod
  2. Ha elbóbiskolsz ne bánkódj, még a tapasztaltakkal is előfordul
  3. Zavaró gondolataidat engedd el, képzeld el, hogy elfújja azokat egy szellő
  4. A gondolataid el fognak kalandozni, ilyenkor végy egy mély lélegzetet
  5. Viszket az orrod? Vakard meg 😉 Tested nyugodtan mozdítsd meg, esetleg válts kényelmesebb
    pozícióra
  6. Készíts magad mellé ivókulacsot, ha szomjas vagy igyál
  7. Készíts magad mellé papírt vagy ceruzát, ha eszedbe jut egy jó ötlet írd le
  8. Kezdetben könnyebben megy a lazítás kész relaxációs gyakorlatokkal. A cél az önállóság,
    próbálkozz inkább magadtól naponta többször rövidebb gyakorlatokkal
  9. Gyakorlás után igyál egy pohár vizet és pár percig még ücsörögj nyugodtan, gondold végig, hogy
    mit éltél át, milyen érzések vannak benned
  10. Határozd el, hogy legközelebb mikor fogsz lazítani

Néhány egyszerű relaxációs gyakorlat

A stressz legjobb levezető technikája a relaxáció. A rohanó hétköznapokban nem mindig van időnk, kedvünk lazítani. Adunk pár jó tippet a nyugalomhoz:

Hallgasd meg kedvenc számod és táncolj! Másokat is ér táncra perdíteni. Meglátod, rögtön jobb kedvre derülsz.

Nevess! A nehéz napokon nézz meg egy jó stand up előadást. Olvass vicceket, sőt mesélj el egyet kollégáidnak is.

Városban laksz? Ebédelj egy parkban! Ha van kerted, sétálj benne és gyönyörködj a virágokban. Iktass be minden hétre egy erdei kirándulást.

Ha elszomorodsz, vagy megbántottak, gondolj mindarra, ami szép és jó az életedben! Szedj össze legalább 5 dolgot, amiért hálás lehetsz.

Nagyon feszült helyzet után mondj magadban pozitív állításokat, pl.: nyugodt vagyok, elérem céljaimat, szeretem magam...

Belevágnál? Várunk a következő tanfolyamon!

Ha úgy érzed rajtad a sor, hogy kihozd az életből, amit mindig is szerettél volna, válassz tanfolyamaink közül.