Relaxáció

A lazítás, meditáció vagy relaxáció szinonímák. Egy testileg ellazult, lelkileg nyugodt állapotot jelöl, amely során éber figyelemmel érzékeljük önmagunkat, gondolatainkat és a külvilágot. A relaxáció nem holmi hókuszpókusz. Az önfejlesztés, egészségmegőrzés, stressz- kezelés bevett és bárki által elsajátítható, egyszerű gyakorlata. A relaxációt rendszeres gyakorlók nyugodtabbak, éberebbek és kreatívabbak.

Mi a relaxáció és miért érdemes megtanulni az agykontrollhoz?

A relaxáció a testi és lelki ellazultság állapotát jelöli. Szendergéshez közeli élmény, amiben alvás és ébrenlét határán pihenünk. A magyarok delelnek, az olaszok sziesztáznak, az agykontrollos lazít. Relaxáció közben az agy alfa agyhullámokat termelő ‘szuper’ üzemmódba kapcsol. Vagyis minimum 10x gyorsabban tanul, mint éberen. Sőt a jobb-bal agyfélteke együttműködése és ezáltal a gondolkodás minősége (kognitív teljesítménye) is javul. A lazítás során a test öngyógyító mechanizmusai beindulnak. Egyszóval számos haszna van a relaxáció gyakorlásának. Az agykontrolltanfolyam első napján alapos ismertetést követően megtanulunk relaxálni.

Hogyan relaxáljak?

Teremts nyugodt körülményeket. Ülj le egyenes háttal vagy feküdj le. Hunyd be a szemed és pár percig figyelj légzésedre. Egyenletesen lélegezz be és ki. Számolj vissza 10-től 1-ig és képzeld magad egy számodra megnyugtató helyre. Pár percig élvezd a pihenést. Amikor úgy érzed, hogy elegendő volt a pihenés feszítsd meg izmaidat és számolj 1-től 5-ig. Nyisd ki a szemed. Lazítás után érdemes nyújtózni egyet.

Gyakorlásnak, kezdőknek ilyen egyszerű gyakorlatot javaslunk. Tanfolyamainkon egy módszertanilag remekül felépített, 20 részes lazító gyakorlat sorozaton vehetsz részt.

10 hasznos gyakorlati tipp a relaxációhoz

  1. A gyakorlat előtt halkítsd le a telefonod.
  2. Ha elbóbiskolsz ne bánkódj, még a tapasztaltakkal is előfordul.
  3. Zavaró gondolataidat engedd el. Képzeld el, hogy elfújja azokat egy szellő.
  4. A gondolataid el fognak kalandozni, ilyenkor végy egy mély lélegzetet.
  5. Viszket az orrod? Vakard meg 😉 Tested nyugodtan mozdítsd meg, esetleg válts kényelmesebb
    pozícióra.
  6. Készíts magad mellé ivókulacsot, ha szomjas vagy igyál.
  7. Készíts magad mellé papírt vagy ceruzát. Ha eszedbe jut egy jó ötlet írd le.
  8. Kezdetben könnyebben megy a lazítás kész relaxációs gyakorlatokkal. A cél az önállóság, inkább
    próbálkozz magadtól naponta többször rövidebb gyakorlatokkal.
  9. Gyakorlás után igyál egy pohár vizet és pár percig még ücsörögj nyugodtan. Gondold végig, hogy
    mit éltél át, milyen érzések vannak benned?
  10. Határozd el, hogy legközelebb mikor fogsz lazítani.

Néhány egyszerű relaxációs gyakorlat

A stressz legjobb levezető technikája a relaxáció. A rohanó hétköznapokban nem mindig van időnk, kedvünk lazítani. Adunk pár jó tippet a nyugalomhoz:

Hallgasd meg kedvenc számod és táncolj. Másokat is ér táncra perdíteni. Meglátod rögtön jobb kedvre derülsz.

Nevess! A nehéz napokon nézz meg egy jó stand up előadást. Olvass vicceket, sőt mesélj el egyet kollégáidnak is.

Városban laksz? Ebédelj egy parkban. Ha van kerted, sétálj benne és gyönyörködj a virágokban. Egy erdei kirándulást iktass be minden hétre.

Ha elszomorodsz vagy megbántottak gondolj mindarra, ami szép és jó az életedben. Szedj össze legalább 5 dolgot, amiért hálás lehetsz.

Nagyon feszült helyzet után mondj magadban pozitív állításokat. Pl.: nyugodt vagyok; elérem céljaimat; szeretem magam...

Belevágnál? Várunk a következő tanfolyamon!

Ha úgy érzed rajtad a sor, hogy kihozd az életből, amit mindig is szerettél volna, válassz tanfolyamaink közül.